-

jolanta-gancarz

Śmierć frajerom, czyli kilka refleksji powyborczych

Kiedy inni delektowali się może ostatnią już tak piękną niedzielą tej jesieni, ja niemal cały Boży dzień spędziłam wczoraj na nurzącej pracy w jednej z podkrakowskich komisji wyborczych (wróciłam o 3 nad ranem). Wyjeżdżając z domu, także dla dodania sobie otuchy, wrzuciłam jeszcze tę krótką notkę o urodzinach sługi Bożego Edwarda Woyniłłowicza, za której przeczytanie i skomentowanie wszystkim serdecznie dziękuję. Myślę, że suplika zawarta w tytule jest nadal aktualna, bo niewesołe refleksje naszły mnie po zakończeniu tych nieszczęsnych wyborów...

Frekwencja, jak na ostatnie lata, była wyjątkowo duża: w naszej komisji nieco ponad 61 %. Ale jak na wiejski obwód, wyniki PiS-u były słabe: 47 %, a więc nieco tylko wyższe od podanej rano przybliżonej średniej krajowej. Na drugim miejscu, akurat poniżej średniej krajowej, znalazła się KO, ale na trzecim, z niewiele niższym wynikiem, było SLD z przyległościami. Ponad 10 % miał też PSL (co akurat w tym obwodzie nie dziwi), Konfederacja dobiła prawie do 8 %.

O wiele gorzej wyglądały wybory do senatu, gdzie przeciwko Markowi Pękowi z PiS startował niejaki Janusz Lucjan Bergieł z SLD, niegdysiejszy senator, o bogatej przeszłości komuszej od lat niemal dziecięcych, którego ciemne sprawki domowe (ponoć żona jako worek bokserski) zostały wyczyszczone w sieci, więc tylko taki biogram pozostał (nie licząc Wiki): https://www.wnp.pl/parlamentarny/osoba/janusz-bargiel,195912.html

Tenże Bargieł przegrał z Markiem Pękiem dosłownie o kilkadziesiąt głosów (chyba 465 : 518, lub coś koło tego). A wśród głosujących wcale nie przeważali ludzie starsi, tylko 20 - 40 - latkowie! Tak się właśnie komuna odrodza i jak Wańka Wstańka  podnosi! 

Teraz coś o absurdach pracy w komisji, czyli nigdy więcej frajerstwa. 

Abstrahując od zarobków, które dla członka, biorąc pod uwagę czas szkoleń i pracę w dniu wyborów, dają przeciętnie 12 - 15 zł za godzinę, wyjątkowo bezsensowna była zasada, wprowadzona nie wiadomo kiedy i przez kogo, że cały czas w lokalu wyborczym musi przebywać 2/3 członków komisji. Chyba po to, by zmęczeni bezczynnością, znudzeni siedzeniem w ciasnym pomieszczeniu, z krótkimi przerwami w czasie 15 godzin otwarcia lokali, nie mogli już z taką uwagą zajmować się sprawą najważniejszą, czyli szybkim i poprawnym liczeniem głosów. Do tego jeszcze stosy papierów, protokołów w kilku kopiach, żeby potem utknąć przed zatkanym łączem internetowym albo zawieszonym systemem. Ale to jeszcze nic. Bo dzisiaj rano, szukając informacji o wynikach wyborów w Małopolsce, znalazłam taką oto informację: https://gazetakrakowska.pl/wybory-parlamentarne-2019-wyniki-do-senatu-w-malopolsce-pis-bedzie-miec-co-najmniej-6-senatorow/ar/c1-14500209

Chodzi mi zwłaszcza o wyniki z okręgów 32 i 33, czyli samego Krakowa, które do dzisiaj rano nie spłynęły z zadnej obwodowej komisji wyborczej! Zero, null!

Jak to jest możliwe, jeśli komisje nie mogły zakończyć obrad i wywiesić wyników, jeśli nie przekazały ich drogą elektroniczną do odpowiedniej komisji okręgowej??? A z Krakowa zero informacji!!! Z pozostałych komisji obwodowych też tylko mniej niż 50 % podanych wyników... 

Czy to nie jest ilustracja do spiskowej teorii o twórczym podchodzeniu do liczenia głosów na etapie przetwarzania elektronicznego? Ze względów procesowych zastrzegam z góry, że ja tylko pytam.

Osobną sprawą jest jeszcze kwestia podziału obowiązków między urzędnikami wyborczymi, a członkami komisji wyborczych, dostępem do uprawnionego do przyjmowania i "wklepywania" wyników wyborów informatyka, które pewnie w różnych gminach wyglądało różnie, u nas akurat fatalnie. Co z pewnością nie przyspieszało ogłaszania wyników wyborów. Ale to mniejszy problem. Najbardziej bulwersujące było jednak to moje poranne odkrycie, czyli zerowa informacja o wynikach wyborów w Krakowie. Zaznaczam, że liczba członków komisji była proporcjonalna do liczby mieszkańców danego obwodu, więc czas liczenia głosów powinien być podobny, może nieco dłuższy w tych liczniejszych. Ale nie kilkunastogodzinny!

Zniesmaczona tymi spostrzeżeniami, postanowiłam sobie nigdy więcej nie brać udziału w tej paranoi. Nawet mimo wielu ciekawych obserwacji socjologiczno - obyczajowych. 

Śmierć frajerom! Szkoda mojego czasu i nerwów, nie mówiąc o kacu moralnym, bo się dałam głupio wykorzystać.



tagi: kraków  wybory 2019  komisje obwodowe i okręgowe  małopolska 

jolanta-gancarz
14 października 2019 13:42
77     3223    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

jestnadzieja @jolanta-gancarz
14 października 2019 13:58

Wlasnie dopiero przed chwila splynely wyniki z miasta Krakow, dlugo do poludnia sprawdzalam, przy podsumowaniu glosow przy poszczegolnych kandydatach, w rubryce miasto Krakow bylo "0"  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jolanta-gancarz
14 października 2019 14:04

Od początku tzw. opozycja miała jeden tylko cel, czyli  aby to właśnie Senat stał się  "hamulcowym".
Tam gdzie w pełni kontroluje samorządy, uczyni zatem wszystko, aby tak właśnie się stało.

No i tak będzie.

Mam dziwne przeświadczenie, że powyższe  było gdzieś tam ponad Polską  "narzucone"  obu zwaśnionym stronom.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @jestnadzieja 14 października 2019 13:58
14 października 2019 14:10

Bendix pod dzisiejszą notką Coryllusa zamieścił zestawienie wyników do senatu z wszystkich obwodów i przy wielu dużych miastach figuruje zero! http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/o-degeneracji-partyjnej#143630

To tym bardziej dziwne, że na karcie do senatu było od 2 do kilku nazwisk (nigdzie nie przekroczyło 10), czyli liczenie wyjątkowo proste.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @stanislaw-orda 14 października 2019 14:04
14 października 2019 14:11

Też o tym pomyślałam, stąd moje niewesołe refleksje.

zaloguj się by móc komentować

valser @jolanta-gancarz
14 października 2019 14:24

w dobie kart bankomatowych i elektroniczna identyfikacja twarzy taki kilkunastogodzinny poslizg to jest nic innego, tylko walek.

W Krakowie kule wrocily do bebna maszyny losujacej.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @jolanta-gancarz
14 października 2019 14:26

Dziękuję za tę notkę. Potwierdza ona mój punkt widzenia.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 14 października 2019 14:24
14 października 2019 14:33

heh = dupokracja to je CYRK :) ale mozna sobie pójść zagłosować - czemu nie :)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @jolanta-gancarz
14 października 2019 14:42

Przepraszam bardzo, a czego Pani sie spodziewała..? Taka jest rzeczywistość i z taką walczył PiS ,nie ma takiej sily w Polsce ,która mogłaby zmienić ją o 180 stopni w ciągu czterech lat..   

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @valser 14 października 2019 14:24
14 października 2019 14:44

O tym wczoraj, siedąc bez sensu aby zapewnić 2/3 składu komisji, długo rozmawialiśmy. W dobie dokumentów z czipem i podpisów elektronicznych, cała procedura ręcznego liczenia głosów "na dole" sprawia wrażenie zasłony dymnej. Ale widać ten system komuś bardzo odpowiada...

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Starybelf 14 października 2019 14:26
14 października 2019 14:45

Wolała bym żeby to była tylko spiskowa teoria.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Draniu 14 października 2019 14:42
14 października 2019 14:51

Dlatego napisałam: śmierć frajerom.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 14 października 2019 14:42
14 października 2019 14:53

PiS z tą rzeczywistością nie walczy, ale funkcjonuje w zgodzie z nią.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @stanislaw-orda 14 października 2019 14:04
14 października 2019 14:56

Nawet jak tak będzie.. Sadzisz,ze PiS nie wyciągnie super dział ,sądzisz ,ze nie ma atutów ktore gromadził przez cztery lata i ich nie ujawnił w ostatniej kadencji,sądzisz ,ze JK jest tak naiwny i wyrzucil wszystkie mocne karty ?  

Senat jak będzie blokował inicjatywy ,które popiera społeczeństwo ,będzie strzela sobie w stopę..  Duuuzo straci  , bardzo dużo.. A swoją drogą, zimny kubeł wody dla tych ,ktorzy watpili w PiS przyda się.. Będzie bałagan , wówczas docenią ostatnią kadencję. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-laskowski 14 października 2019 14:53
14 października 2019 15:02

Krzysztofie przegrałes zakład.. A więc pozostało Ci tylko czepianie sie słówek.. Ja sie poruszam po ziemi ,Ty niestety w chmurach.. Dlatego wygrałem zakład. 

zaloguj się by móc komentować

valser @jolanta-gancarz 14 października 2019 14:44
14 października 2019 15:03

Wszystkim ploitykom to odpowiada. Pisalem o tym. W Szwajcarii glosowanie jest przez poczte. W miescie 80 tysiecy jest jedna komisja. W zwiazku z tym ilosc mozliwosci zrobienia potencjalnych walkow przez to sie zmniejsza. Kombinatorzy i patologia sa wszedzie. Zeby bylo normalnie, to musi to stanowic mniejszosc, a byc regula wyznaczajaca standard.

W Polsce ten system wytworzyli za Bieruta, sam Jaruzelski za porucznika go pilnowal i z moskiewskimi modyfikacjami, z 2014 roku, tak to funkcjonuje do dzis. W takiej sytuacji wrzucenie kartki do urny z plexi ubliza rozumowi. Juz lepiej na bazarku w trzy karty pograc.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 14 października 2019 15:02
14 października 2019 15:07

Już ten fakt publicznie stwierdziłem. Wyślę odnośną wiadomość tutejszą pocztą.

zaloguj się by móc komentować

valser @jolanta-gancarz 14 października 2019 14:44
14 października 2019 15:12

jesli juz musi byc karta do glosowania, to przynajmniej niech bedzie taka maszyna do zliczania glosow jak maszyna do totolotka, z osobistym kodem kreskowym rejestrujacym glosujacego. systemow szybkiego zliczania danych sa setki, jesli nie tysiace. Wyprobowanych, skutecznych i dobrze zabezpieczonych. Wszystkie dane da sie zapisac jak rejestr operacji bankowych w systemie online.

A trzeciejerpe jest zmodyfikownana jazda, z tym, ze na piechote. Mnie sie juz nawet z tego smiac nie chce. Nic tylko sie napompowac "siwtem polskiej demokracji" i cieszyc z wysokiej frekwencji wyborczej. Z calym szacunkiem dla wszystkich, ktorzy sie pofatygowali. Dzis glosuje zupelnie inny elektorat niz ten co wybieral Bolka. Polowa tamtych glosujacych jest juz na tamtym swiecie, natomiast nowo oszukanych i naiwnych przybywa. Tak samo jak przybywa ludzi, ktorzy nie ucza sie na wlasnych bledach.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 14 października 2019 15:12
14 października 2019 15:33

wysoka frekwencja stanowi "żelazne" alibi dla tych jasełek wyborczych, niejako legitymizuje ich "demokratyczność", którą muszą pokazać  tzw. Europie,  niczym łowcy głoó skalp Indianina. A to są nasze skalpy.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @valser 14 października 2019 15:12
14 października 2019 16:16

Czy jest taki system ,gdzieś na świecie o ktorym piszesz , z tymi kodami jak w lotto ?

zaloguj się by móc komentować

klon @stanislaw-orda 14 października 2019 15:33
14 października 2019 16:23

...ai za chwilę komentarz wrzuci Śmieciu, pisząc: " A nie mówiłem?" :-)

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @jolanta-gancarz 14 października 2019 14:45
14 października 2019 17:28

To nie jest spiskowa teoria tylko spiskowa praktyka. Przecież Panią, jako członka komisji musiał zatwierdzić jakiś urzędnik ze starostwa, a potem zatwierdzenie uznać urzędnik z urzędu marszałkowskiego. A Pani myśli, że PiS wymienił wszystkich kierowników po wyborach samorządowych?

zaloguj się by móc komentować

valser @Draniu 14 października 2019 16:16
14 października 2019 18:17

W Szwajcarii dostajesz karte do glosowania z certyfikatem, ktory ma kod kreskowy. W siedmiu kantonach mozna rowniez glosowac przez internet.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 14 października 2019 14:24
14 października 2019 18:33

Też odniosłem takie wrażenie jak widziałem braku na listach uprawnionych do głosowania

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 14 października 2019 15:03
14 października 2019 18:35

To trzy kubki wrzucasz i się dziwisz

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @jolanta-gancarz
14 października 2019 18:36

Proszę tak nie mówić. Im więcej uczciwych ludzi w komisjach wyborczych , tym lepiej dla nas wszystkich. Polityka w praktyce jest przeraźliwie nudna i niejednokrotnie dwuznaczna. Ale aby myśleć o "naprawie Rzeczpospolitej" trzeba się poświęcić w takich nudnych procedurach. Wyniki w jednym specyficznym okręgu może są kiepskie ale już w skali kraju - bardzo dobre, jak na nasze możliwości i uzależnienia. Docelowo - im więcej porządnych ludzi w praktyce politycznej - tym dla nas wszystkich lepiej.  Racja, że pieniądze za to są śmieszne, ale "obcy element" w komisji wyborczej - jest gwarancją, ze nikogo nie skusi dorzucenie do urny jakichś "cudownych głosów". 

W imieniu "anonimowego wyborcy" serdecznie dziękuję za poświęcenie. Dzięki temu mój głos nie przepadł:))

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @Starybelf 14 października 2019 17:28
14 października 2019 18:48

Litości. Wiecie kim był kadydat do Senatu z Krakowa. Jak wiecie, to powiedzcie za jakie zasługi miał być wybrany?

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 14 października 2019 14:04
14 października 2019 19:52

"Mam dziwne przeświadczenie, że powyższe  było gdzieś tam ponad Polską  "narzucone"  obu zwaśnionym stronom".

Też tak myślę...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @betacool 14 października 2019 18:48
14 października 2019 20:09

Mazur jest pracownikiem naukowym i czlonkiem klubu jagielońskiego i nie jest głupi

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jolanta-gancarz
14 października 2019 20:11

Ten tekst trzeba wysłać do RKW [email protected]

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jolanta-gancarz
14 października 2019 20:12

Mafie dobrze się mają w mieście "królewskim".

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 14 października 2019 14:24
14 października 2019 20:24

Naturalnie...

... ze to  WALEK...  nie mam najmniejszej watpliwosci  !!!

Zreszta bylam tego pewna, ze w takim  BURDELU  jaki obecnie te polityczne marionetki wytworzyly w Polsce - uczciwe i niezalezne wybory - to  SEN  WARIATA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @jolanta-gancarz 14 października 2019 14:44
14 października 2019 20:40

Odpowiada...

... i jeszcze dluuugo  bedzie odpowiadal,  co by te PASOZYTY, czyli "nasza wladza"  po kilka kadencji mogly trwac przy korycie i odwalac ten CYRK  WYBORCZY  !!!

Poza tym - to  WSPANIALEGO  i  ARCYWAZNEGO  wpisu Pani dokonala... wrecz  EPOKOWEGO - nt.  jak "systemy wyborcze"  jawnie i na zywca wala w rogi cale narody,  dokonujac  "cudow" nad urnami. 

Jestem Pani wpisem naprawde  zbulwersowana... a jednoczesnie uradowana  !!!... bo tylko  PRAWDA nas wyzwoli od glupoty i naiwnosci.

 

zaloguj się by móc komentować



bolek @jolanta-gancarz
14 października 2019 21:17

A ja mam pytanie. Czy osoby stojące/pilnujące przy urnie to też członkowie komisji? Trochę dziwnie sie czułem, próbując upchnąć tą płachtę A3 w szczelinie ;-)

zaloguj się by móc komentować

syringa @jolanta-gancarz 14 października 2019 14:44
14 października 2019 21:24

W sobotę po południu widziałam w moim miescie (druga najwyższa frekwencja) mnóstwo aut z rejestracją wschodnioniemiecką. Otkuda?

A nasz tęczowy prezio zezwolił na dopisywanie się na listach wyborczych do 22.00 w piatek

JAK SIE MA TO DO ORDYNACJI WYBORCZEJ?

KTO TO SPRAWDZI ze prawidlowo?

TO samo robil na samorzadowych ! i NIC!

a wystarczyloby oglosic na 2 tygodnie przed wyborami ze glosuje sie PESEL albo nawet jeszcze lepiej: NIP-em czyli tylko ci co placa w Polsce podatek

BO dlaczego niby ci inni maja decydowac?

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @jolanta-gancarz 14 października 2019 14:10
15 października 2019 09:11

Proszę zauważyć, że zera w zestawieniu Bendixa to kandydaci KO, a nie brak wyników. Na końcu komentarza jest ściągawka. Więc trzeba zachować powściągliwość i nie dać się zwariować.

zaloguj się by móc komentować


bendix @IanThomas 15 października 2019 09:11
15 października 2019 09:59

Tym niemniej te dwa obwody krakowskie (32 i 33) dają do myślenia że do połowy dnia nie spłynęło NIC!

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @valser 14 października 2019 15:12
15 października 2019 10:38

jesli juz musi byc karta do glosowania, to przynajmniej niech bedzie taka maszyna do zliczania glosow jak maszyna do totolotka, z osobistym kodem kreskowym rejestrujacym glosujacego. systemow szybkiego zliczania danych sa setki, jesli nie tysiace. Wyprobowanych, skutecznych i dobrze zabezpieczonych. Wszystkie dane da sie zapisac jak rejestr operacji bankowych w systemie online.

Ależ oczywiście, że tak. O tym właśnie rozmawialiśmy z młodszymi członkami komisji. O ileż szybciej znano by wyniki wyborów, nie mówiąc o utrudnieniach przy słynnych cudach, nie tyle nad urną, co nad klawiaturą gdzieś między okręgową a państwową komisją wyborczą.

Wiadomo, że awarie systemu mogą się zdarzyć (jeśli za często - sprawa podejrzana: albo był przewał przy instalacji urządzeń, albo ktoś miesza na łączach. W obu przypadkach powinien natychmiast wkroczyć prokurator i przynajmniej zbadać sprawę), ale i teraz w wielu komisjach obwodowych były problemy. 

No, ale nie my decydujemy o sposobie przeprowadzania wyborów i pewnie długo jeszcze system się nie zmieni. 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @pink-panther 14 października 2019 18:36
15 października 2019 10:59

Bardzo dziękuję za komentarz. W przypadku pracy w komisji obwodowej, czyli "na dole" nie chodzi nawet o pieniądze, ale o poczucie bezsensu ciężkiej pracy. Bo co z tego, że w poszczególnych lokalach wyborczych głosy zostały policzone rzetelnie (nie wykluczam, że ze zmęczenia jakiś głos ważny mógł być nieważny i na odwrót: mały dodatkowy krzyżyk po kilkunastu godzinach pracy, przy sztucznym świetle, łatwo przegapić. Ale każdą kartę sprawdzały przynajmniej dwie osoby, żeby taką sytuację wyeliminować). Fałszerstwa nie odbywają się na poziomie obwodów, bo na to nie ma ani czasu ani możliwości. A nawet gdyby (np. poprzez dostawienie dodatkowego krzyżyka dla unieważnienia głosu), to skala byłaby minimalna i nawet w kraju nie przekroczyła by kilku promili (przy obecności kilku - kilkunastu osób o różnych poglądach politycznych, przy szybkości pracy - to niemal nieprawdopodobne). 

Najłatwiej - i o tym już mówiono przy poprzednich wyborach - dokonać manipulacji danymi podczas przekazywania informacji drogą elektroniczną, czyli poczynając od poziomu okręgów. Stąd moim zdaniem te dziwne zera w Krakowie i dużych miastach jeszcze przed południem w poniedziałek. Jak napisał Valser: głosy wróciły do bębna maszyny losującej. Czy udało się coś zmienić? Trudno powiedzieć. Dopóki nie będzie protestów wyborczych, nikt worków z głosami nie będzie otwierał. A tylko tak można by dane elektroniczne zweryfikować. Czy PiS będzie zainteresowny? Watpię, bo nie słychać z jego strony żadnych głosów podających w wątpliwość wyniki wyborów.

Swoją drogą przedziwny jest sposób przeliczania procentu uzyskanych głosów na miejsca w sejmie: w 2015 r. PiS, zdobywając 37, 58% głosów dostał 235 mandatów, a w tym roku, zwiększając poparcie dla siebie o 6% (do 43, 59%) uzyskał tyle samo mandatów! I to są dopiero cuda...

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @bolek 14 października 2019 21:17
15 października 2019 11:05

Tak, ale to stanie przy urnie nie tyle było formą kontroli, co potrzebą znalezienia sobie jakiegoś zajęcia (albo miejsca). Bo jeśli ktoś miałby chęć wyniesienia karty do głosowania (co jest zakazane i ścigane), to wystarczyło ją schować do torebki, kieszeni, rękawa i tp. Do urny wrzucano zwykle karty złożone razem, więc nie było widać, czy rzeczywiście są dwie, czy jedna. Być może ten człowiek przy urnie chciał być użyteczny dla ludzi o kulach, lasce czy na wózku. Albo chciał rozprostować kości, a to było jedyne miejsce, gdzie stojąc nikomu nie przeszkadzał i nie wyglądał dziwnie;-)

zaloguj się by móc komentować

marianna @jolanta-gancarz 15 października 2019 10:59
15 października 2019 11:07

https://www.rp.pl/Wybory-parlamentarne-2019/191009800-Na-czym-polega-metoda-dHondta.html

 Ja też nie jestem zwolenniczką tej metody. Pierwszy raz zastosowano ją w Polsce w 1990 r. w wyborach samorządowych. Przez 29 lat nikt nie odważył się jej odrzucić.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @syringa 14 października 2019 21:24
15 października 2019 11:08

Na wybory można było nawet przyjść ze specjalnym, opatrzonym hologramem, zaświadczeniem o głosowaniu poza miejscem swojego zamieszkania. Wówczas komisja wpisywała takiego delikwenta na dodatkową listę (w miejscu stałego zameldowania był wykreślony, co było odnotowane w spisie wyborców) i wydawała kartę do głosowania, a on był doliczany do frekwencji w danym lokalu.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @jolanta-gancarz 15 października 2019 10:59
15 października 2019 11:26

Więcej partii weszło do sejmu, to dlatego.

zaloguj się by móc komentować

bendix @jolanta-gancarz 15 października 2019 11:08
15 października 2019 11:28

Przy okazji się zapytam czy miejsce na liście ma jakiś wpływ na mandat poza psychologicznym?

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @IanThomas 15 października 2019 09:11
15 października 2019 12:07

W moim linku, zawierającym wyniki z Krakowa, zera dotyczyły wszystkich partii i komisji (proszę zobaczyć komentarz Jestnadziei)! I tak musiało być też w zestawieniu Bendixa, bo żadna komisja obwodowa nie mogła podawać osobno wyników tylko jednej partii. Trzeba było wszystkie głosy policzyć, podać do papierowego protokołu wg partii i kandydatów i dopiero wtedy przekazać info droogą elektroniczną do komisji okręgowej. Nie jest też możliwe, żeby do godzin późno porannych żadna krakowska komsja nie przesłała danych o wynikach wyborów w swoim obwodzie.

Co ciekawe, pod moim wczorajszym linkiem dzisiaj są już kompletne dane, a tekst z zerami zniknął!

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Magazynier 14 października 2019 20:11
15 października 2019 12:08

Ale po co, Wacku? Czy nikt w PiS-ie tego nie zauważył? Nie mówiąc o pracownikach komisji okręgowych...

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Starybelf 14 października 2019 17:28
15 października 2019 12:11

To nie jest praca wymagająca specjalnego certyfikatu;-) Większość członków komisji obwodowych wchodzi do nich z rekomendacji partii politycznych. Albo poprzez rodzinne układy w gminie. 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @marianna 15 października 2019 11:07
15 października 2019 12:14

Ciekawe, kto te zasady zna i rozumie tak do końca. I dlaczego ten skomplikowany i niejasny system jest utrzymywany?

Jeśli Konfederacja z wynikiem nieco ponad 6% ma 11 mandatów, to jakim cudem PiS, zyskując w tym roku 6% głosów, nie zwiększył liczby mandatów poselskich?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @jolanta-gancarz 15 października 2019 10:59
15 października 2019 12:17

Zdaje  sobie sprawe z tego, ze wybory w "tymkraju" niewiele różnią się od tych - sprzed roku 1989 tylko mamy prawo głosowania nie na jedną partię tylko na 4-5 , ale za to partie te są "certyfikowane" a wynik jest "doprecyzowywany" na etapie "elektronicznego zliczania"  I co 4 lata o tym zapominam.  Może dlatego, że już nie przywiązuję wagi do wyborów, bo wiem, że niczego fundamentalnie nie zmienią. To jest taka elegancka dyktatura,która od 30  lat oferuje nam "pelną wolność wyboru" ale jednak ograniczoną do określonej liczby nazwisk. Tak, zeby zawsze mógł  znaleźć dla siebie miejsce ktoś  pokroju Korwina lub podobni z "puli mniejszego zła". 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @ewa-rembikowska 15 października 2019 11:26
15 października 2019 12:18

Dziękuję, ale to mnie nie dokońca przekonuje. Bo pozostaje pytanie, jakim cudem faktyczna koalicja różnych partii jest traktowana jako jeden komitet wyborczy, omijając w ten sposób próg 8%? A poza PiS-em tak wystartowały wszystkie pozostałe ugrupowania.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @bendix 15 października 2019 11:28
15 października 2019 12:20

Ma. Jedynki zwykle dostają najwięcej głosów. No i w przypadku zaznaczenia kilku osób na jednej liście głos dostaja ta umieszczona najwyżej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jolanta-gancarz 15 października 2019 12:14
15 października 2019 12:25

decyduje rozklad terytorialny głosów i system przeliczeniowy głosow na mandaty metoda d"Hondta.

Podam przyklad . Przyrost o 6 pkt. procentowych rozproszony po wielu mało licznyuch ludnosciowo okręgach , moze w efekcie nie skjutkować nawet jednym mandatem więcej. Ten sam wzrost w jednym okregu (np. Warszawa, Wrocław, Poznań) mógłby dać  w wyniku efektu kumulatywnego, np. kilka dodatkowych mandatów.

 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @pink-panther 15 października 2019 12:17
15 października 2019 12:27

Ja mam nadzieję, że jednak PiS, mając przed sobą drugą kadencję, mimo ograniczeń, spróbuje zakres naszej wolności jednak nieco poszerzyć. W sferze socjalnej już za wiele zrobić nie może (wyprztykał się w poprzedniej kadencji), więc chyba musi ruszyć sprawę sądów, a może w pewnym momencie jeśli nie konstytucji, to ordynacji wyborczej.

Ale oczywiście pożyjemy, zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @stanislaw-orda 15 października 2019 12:25
15 października 2019 12:28

No to pytanie ile było głosów nieważnych w tych wielkich miastach?

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @jolanta-gancarz 15 października 2019 12:18
15 października 2019 12:40

Jednak parti w sejmie będzie tyle samo: 5. Zamiast Kukiz 15 - Konfederacja, zamiast Nowoczesnej: SLD + N. Reszta bz.

zaloguj się by móc komentować

bendix @jolanta-gancarz 15 października 2019 12:20
15 października 2019 15:55

Czyli jak myślałem efekt psychologiczny. Teoretycznie jedynka z listy może nie mieć mandatu.

zaloguj się by móc komentować

syringa @jolanta-gancarz 15 października 2019 11:08
15 października 2019 18:45

A wiec prosze mi wyjasnic czy byla mozliwosc ze ktos -NIemiec z polskim obywatelstwem (a te na peczki wydawala kiedys ambasada np. w Izraelu -wiec moze i w NIemczech) a wiec taki czlowiek nawet nie "zameldowany" w 1 lokalu razem z dalszymi 37- przyjezdza dopisuje  sie -i glosuje?

zaloguj się by móc komentować

Paris @jolanta-gancarz 15 października 2019 10:59
15 października 2019 19:32

Tak...

... to sa cuda przez duze "C"  !!!

A tymczasem wszystkie ryje sa zadowolone, bo wszystko zostalo  PRZY  KORYCIE... i przy KASIE,  i dalej narod bedzie  DYMANY finansowo ile fabryka mocy dala  !!!

 

Jeszcze raz dzieki za wspanialy wpis i komentarze.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @pink-panther 15 października 2019 12:17
15 października 2019 20:32

tylko zasób osobowy z MSWiA, nikt z poza zasobu nie ma szans, nawet coryllus

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jolanta-gancarz 15 października 2019 12:27
15 października 2019 20:36

ad sądy: prokuratura jest w stanie postawić sądy na nogi ale wymaga to zerwania więzi środowiskowych i rodzinnych; podwyższenie oplat pozbawi dużo osob prawa do sądu, ale, ale na każdą patologię daje sie odpowiadać inną patologią "wszyscy to przestępcy tylko jeszcze o tym nie wiedzą" - czyli: wszystko to oszustwa procesowe i na wokandy,

uzasadnienie Postanowienia z dnia 22 listopada 2018 r. w sprawie do sygn. akt III Kp 284/18 Sąd Okręgowy w Krakowie stwierdził m.in.:

 „…Należy uznać, że moglibyśmy mieć w danej sprawie do czynienia z sytuacją, która w doktrynie i orzecznictwie nazywana jest oszustwem procesowym. Cytując za Małgorzatą Dąbrowską - Kardas i Piotrem Kardasem wskazać należy, iż "Wprowadzenie w błąd przybierać może postać tzw. oszustwa procesowego, które zachodzi wówczas, gdy na skutek fałszywych dowodów przedstawionych przez sprawcę doszło do rozporządzenia mieniem na podstawie wyroku sądowego zasadzającego roszczenie.   Wprowadzenie sądu w błąd nieprawdziwymi twierdzeniami zawartymi w pozwie, popartymi jednocześnie fałszywymi dowodami, stanowi działanie oszukańcze przez to, że zamiarem sprawcy jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę. ” [Kodeks Karny. Część szczególna. Tom III. Komentarz do art. 278-363 k.k., wyd. IV]. Podobne stanowisko zostało wyrażone przez Sąd Najwyższy, który w swoim postanowieniu orzekł, iż "Oszukańcze działanie sprawcy polega na tym, że jego zamiarem jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę.   [wyrok Sądu Najwyższego z 13 czerwca 1933 roku, Zbiór Orzeczeń Izby Karnej Sądu Najwyższego z 1933 roku, zeszyt 8, poz. 162]. (…) W rozpatrywanej sprawie jednak sytuacja ta nie będzie miała miejsca, ponieważ dochodzenie wierzytelności nie weszło jeszcze na drogę sądową. (…)”.

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @jolanta-gancarz
15 października 2019 21:54

Bez urazy ale sens komisji wyborczych nie jest w tym, żeby zarobić ale żeby kontrolować poprawność wyborów. To jest misja a nie frajerstwo. Po to właśnie Pani jest w tej komisji, żeby potem nie opowiadać, że się dzieją jakieś wałki. A Pani nie dość że narzeka że za mało za godzinę, że 2/3... to jeszcze podsyca atmosferę, że jakieś wałki się wyrabia.

Na protokole który Pani podpisywała z członkami komisji jest kod kontrolny (na dole każdej strony) i te podpisane protokoły są następnie sprawdzane z tym co jest wklepane w systemie. To się musi zgadzać. Jeśli ma Pani podejrzenia, że tak nie jest to proszę to zgłosić a nie opowiadać głupoty, żeby sobie pogadać. "Bo tak mi się wydaje."

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Janusz-Tryk 15 października 2019 21:54
15 października 2019 22:06

Jeśli chodzi o te 2/3 to też mnie to trochę zdziwiło. Wczejśniej było 1/2. Ale znowu, sens jest taki, żeby była większa kontrola.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @betacool 14 października 2019 18:48
16 października 2019 00:28

Za to że jest przystojny i że jest synem Bogdana, jak to za co?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @qwerty 14 października 2019 20:09
16 października 2019 00:32

Ło matko, klub jagielloński, tam się lęgną koncepcje dopiero; aż strach.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Janusz-Tryk 15 października 2019 21:54
16 października 2019 10:08

Proszę czytać ze zrozumieniem. Wyraźnie napisłam, także w komentarzach, że "przewały" (jak się Pan wyraził) nie odbywają się na poziome obwodu, czyli komisji bezpośrednio obserwujących proces głosowania i zliczających głosy. Pisałam raczej o bezsensie tej pracy wobec różnych dziwnych sytuacji, mających miejsce tam, gdzie te ręcznie policzone głosy trafiają. Czy naprawdę nie zastanowił Pana choć przez chwilę fakt zerowych danych o wynikach głosowania w okregach wielkomiejskich jeszcze przed południem w poniedziałek? I skrupulatne zacieranie tego faktu poprzez umieszczanie pod linkami z owymi zerami ostatecznych danych PKW we wtorek rano? Zamiast w osobnym artykule. Czyli taka podmianka informacji "na rympał".

zaloguj się by móc komentować

Paris @jolanta-gancarz 16 października 2019 10:08
16 października 2019 11:12

DZIEKI  WIELKIE,  Pani Gancarz...

... za to niezmiernie wazne info... o tych  PODMIANKACH  we wtorek rano  !!!

 

Wierze, ze ta ARCYWAZNA  wiesc  szybko  pojdzie w ciemny lud. 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @jolanta-gancarz 16 października 2019 10:08
16 października 2019 12:33

Nie rozumiem o co Pani właściwie chodzi. Sugeruje Pani, że ktoś fałszował wyniki? Czy czepia się Pani, że informacje nie wpłynęły tak szybko jakby Pani chciała? Czy specjalnie zostawia Pani takie "niedomówienie" stosując wyrażenia "podmianka" "zacieranie". O co Pani chodzi?

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @jolanta-gancarz 16 października 2019 10:08
16 października 2019 12:39

Proponuję złożyć wniosek o unieważnienie wyborów z powodu "niezamieszenienia informacji o wynikach do południa dnia następnego po głosowaniu w okręgach wielkomiejskich." Myślę, że nie będzie problemu, żeby zbadać te podmianki na rympał i ukarać przykładnie winnych. No i rozpisać na nowo wybory.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 16 października 2019 12:33
16 października 2019 22:04

Pardon...

... a ja rozumiem doskonale o co chodzi Pani Gancarz w Jej wpisie... i jestem pewna, ze wiekszosc ludzi, ktora przeczytala ten fantastyczny wpis tez rozumie istote rzeczy.  Pani Gancarz nie musi niczego sugerowac - to jest ewidentnie czytelne i  UDOWODNIONE, ze "ktos" wynikami manipulowal  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 16 października 2019 12:39
16 października 2019 22:17

Juz taki wniosek zostal zlozony...

... czeka Pan zatem cierpliwie na rozpatrzenie... ewentualnie nawiaze kontakt z konfederacja i nie czepia sie Pani Gancarz.  A jesli Pana to nie zadowala to sam Pan zlozy wniosek o wyjasnienie powodu takiej skandalicznej zwloki z glosowania w okregach wielkomiejskich  !!!

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Paris 16 października 2019 22:04
16 października 2019 22:25

Udowodnione. Tak tak.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 16 października 2019 22:25
16 października 2019 22:30

TAK...

... to jest udowodnione,  chyba, ze "ktos" juz slady pozacieral... bo i tak juz moze byc... ale moze lepiej niech sie Winnicki tym zajmie  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Paris 16 października 2019 22:17
16 października 2019 22:31

Bardzo Pani dziękuję za wsparcie pod moją nieobecność;-)

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Janusz-Tryk 16 października 2019 12:33
16 października 2019 22:42

A Panu o co chodzi? Napisałam notkę o moich refleksjach powyborczych, w tym o widocznych absurdach systemu liczenia głosów (w obwodach "na piechotę", szybko i sprawnie, a potem jakiejś dziwnej obstrukcji przy przekazywaniu wyników dalej, drogą elektroniczną, zwłaszcza na poziomie okręgów wielkomiejskich). Wszyscy jakoś zrozumieli o co chodzi, a Pan ma problem. Zakładam dobrą wolę, ale nie wiem skąd wobec tego ten prokuratorski ton? Nie zamierzam się przed Panem z niczego tłumaczyć, ani składać jakichś protestów. Niech się tym zajmują zainteresowane partie, jeśli mają w tym jakiś cel. Na tym kończę moje wyjaśnienia. Sapienti sat!

zaloguj się by móc komentować

Paris @jolanta-gancarz 16 października 2019 22:31
16 października 2019 23:11

Naprawde nie ma za co...

... to ja Pani bardzo dziekuje za ten wpis. 

W sumie opisany przez Pania przypadek nie jest dla mnie nowoscia.  4 lata temu moja kuzynka podobnie jak Pani byla w takiej obwodowej komisji, a jej relacja ustna byla taka sama jak Pani.  Ona mi opowiadala jeszcze inne "mrozace krew w zylach" relacje  z pracy takich komisji... moja kuzynka byla takze swiadkiem "dorzucenia" kilkudziesieciu kart do glosowania na jednego z kandydatow juz po zamknieciu lokalu wyborczego...

... tak wiec dzialy sie CUDA  i nadal dzieja... na zywca... na chama... i na rympal  !!! 

I trzeba zeby ludzie,  Polacy o tym wiedzieli i mieli swiadomosc falszu,  obludy i hipokryzji  na kazdym kroku.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować